BELANGRIJKE UPDATE CORONA

Geachte heer/ mevrouw,

Het is voor uw en onze veiligheid belangrijk dat we allemaal geen onnodig gevaar lopen op besmetting met het Corona virus.

We hebben besloten om alleen nog de hoogst noodzakelijke fysiotherapeutische zorg te bieden de komende tijd. Uw therapeut bepaalt of uw behandeling noodzakelijk is of dat deze kan worden uitgesteld. De rest van de zorg proberen we zo goed mogelijk “op afstand” te doen, d.m.v. adviezen en oefeningen via telefoon, app (physitrack) of post.

Als u de komende tijd wel een afspraak bij ons in de praktijk heeft dan vragen wij u om, als u een van de onderstaande symptomen heeft, de afspraak te annuleren:

– (neus)verkoudheid

-hoesten, kuchen of niezen

– loopneus

– keelpijn

– verhoging (tot 38 graden) of koorts

– kortademigheid/benauwdheid

– hoofdpijn

– branderige ogen

– moeheid

– je ziek voelen

– diarree

Wij hebben als praktijk besloten dat we de mensen die in de “risicogroep” vallen niet meer in de praktijk (of aan huis) behandelen. Dit om zo min mogelijk risico te lopen op besmetting met Corona. Uiteraard staan wij telefonisch voor u klaar en kunnen u bijvoorbeeld helpen met bepaalde oefeningen (via een app of post) zodat u zelf thuis iets kunt doen aan uw klachten.

Wie vallen er in de risicogroep:

– Alle personen van 70 jaar en ouder,
– Alle personen vanaf 18 jaar met één van onderliggende aandoeningen die een verhoogd risico hebben om geïnfecteerd te raken en/of een grotere kans hebben op ernstiger beloop:
– afwijkingen en functiestoornissen van de luchtwegen en longen;
– chronische hartaandoeningen;
– diabetes mellitus;
– ernstige nieraandoeningen die leiden tot dialyse of niertransplantatie;
– verminderde weerstand tegen infecties door: medicatie voor auto-immuunziekten, na orgaantransplantatie, bij hematologische aandoeningen, bij aangeboren of op latere leeftijd ontstane afweerstoornissen waarvoor behandeling nodig is, of bij chemotherapie en/of bestraling bij kankerpatiënten;
– met een hiv-infectie ( in overleg met de hiv-behandelaar).

Mocht u verder vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.

Wij doen onze uiterste best om samen zo goed mogelijk door deze lastige periode heen te komen.

Alvast bedankt voor uw medewerking en begrip.

Vriendelijke groeten,

Rik, Rita, Marjolein, Annemarie, Rosanne, Edwin & Eva